Spolehlivý, pohodlný, snadno ovladatelný,
při nepatrné spotřebě paliva levný a rychlý dopravní prostředek pro jízdu do zaměstnání a výkon povolání,
pro turistiku, jízdu za zábavou a radost ze samotné jízdy na mopedu pro všechny dívky, ženy a muže od 15
let. - nepodléhá úřednímu záznamu ani povolení k jízdě.
Motor: se koncepčně i základními rozměry shodoval s předcházejícím typem. Měl však zvětšený
výkon na 1,33 kW při 4 2501/min, karburátor Jikov 2914 PS. také zapalovací soustava byla shodná včetně seřizovacích hodnot.
Převodné ústrojí: je rovněž zcela shodné s typem S-11.
Podvozek: otevřený rám byl svařený z ocelových výlisků a ocelových trubek kruhového průřezu.
Přední kolo zavěšeno ve dvojici kyvných vahadel na konci modifikované tuhé vidlice. Odpružení vinutými pružinami s
pryžovými dorazy. Zdvih propružení 65 mm. Zadní kolo uložené ve vlečné kyvné vidlici odpružené dvojicí teleskopických jednotek.
Zdvih propružení zadního kola 70 mm. Bubnové brzdy s mechanickým ovládáním na obou kolech, přední je ovládána obvyklou páčkou
na řidítkách, zadní zpětným pohybem šlapadel, obložení ? 80 x 16 mm. Palivová nádržka o objemu 5,5 litru. Drátová kola 23" jsou
opatřena pneumatikami 23 x 2,25.
Rozměry a hmotnosti: rozvor kol 1 165 mm ; celková délka 1 820 mm; šířka řidítek 640 mm; výška 1 040 mm;
světlá výška 175 mm. Pohotovostní hmotnost 51,6 kg, užitečná hmotnost 100 kg.
Výkony: největší rychlost 48 km/h; největší stoupavost 18 % . Průměrná spotřeba paliva 1,5l/100km.